ایمان-توکل-استقامت

بیان دیدگاه های شخصی در خصوص مسائل روز

ایمان-توکل-استقامت

بیان دیدگاه های شخصی در خصوص مسائل روز

بیان دیدگاه های شخصی در خصوص مسائل اجتماعی و سیاسی

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات

۴۶ مطلب در دی ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

در پی مناظره ی مدیر مسئول روزنامه شرق از حامیان دولت و بزک کنندگان برجام با آقای سید یاسر جبرائیلی کارشناس مسایل اقتصاد سیاسی و فعال رسانه ای و بر ملا شدن بسیاری از مسائل در این مناظره ؛ وزارت خارجه با انتشار بیانیه شدید اللحنی به این مناظره پاسخ داده است که در ذیل پاسخ آقای یاسر جبرائیلی را به بیانیه شدید اللحن وزارت خارجه مشاهده .

بسم الله الرحمن الرحیم
�� پیرو مناظره روز چهارشنبه 27 دیماه 96 اینجانب با آقای مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق در برنامه ثریا، وزارت امور خارجه دولت آقای روحانی بیانیه ای صادر کرده و ضمن ایراد ناسزاهایی چون «تازه از راه رسیده»، «کم اطلاع»، «عقده گشا»، «مغرض سیاسی و جناحی»، «مصاحبه سخیف ساختگی»، «همنوایی با دشمنان» و...، مسائلی را مطرح کرده است که لازم می دانم نکاتی را درباره آنها متذکر شوم.
�� اولا از خواندن متن این بیانیه حقیقتا بسیار خوشحال شدم. وقتی شنیدم وزارت خارجه علیه این حقیر بیانیه داده، با خود گفتم لابد چونان همه بیانیه هایی که از آن دستگاه صادر می‌شود، مرا نیز به «خویشتن داری» توصیه کرده‌اند. اما با مطالعه بیانیه دیدم که خیر، وزارت خارجه ما هم می‌تواند مواضع آتشین اتخاذ کند؛ اما ظاهرا آن کلی‌گویی‌های دیپلماتیک، مصرف خارجی و این ناسزاگویی‌ها، مصرف داخلی دارد.
�� ثانیا جای خشنودی است که این بیانیه درباره 90 درصد اظهارات این حقیر در برنامه ثریا سخنی برای گفتن نداشته و صرفا درباره یک نکته بیانیه داده است که آن هم نه تنها تکذیبیه نیست، بلکه تائیدیه است. آن نکته، اشاره حقیر به انتشار متن برجام توسط اندیشکده آمریکایی
International Crisis Group
چهارده ماه پیش از توافق بود که دوستان وزارت خارجه ضمن تائید این سخن، در کمال تعجب آن را نقطه قوت مذاکره کنندگان دانسته‌اند: «اینکه در میانه راه یک موسسه مطالعاتی پیشنهادهایی را برای پایین آمدن مذاکره کنندگان آمریکایی از مواضع خود مطرح نماید و آنها هم قبول نمایند، اتفاقا نقطه قوت مذاکره کنندگان ایرانی است». همانطوریکه مشاهده می‌کنید، آقایان تکذیب نکرده‌اند که مفاد پیشنهاد ICG در برجام تکرار شده است، اما حقیقتا جای سوال است که تکرار متن پیشنهادی یک اندیشکده وابسته به دولت آمریکا -که جرج سوروس از اعضای اصلی آن است- در برجام، چگونه نقطه قوت مذاکره کنندگان ایرانی است؟
�� ثالثا، وزارت خارجه اظهارات این جانب را «تردستی ژورنالیستی» خوانده و گفته است «مردم فریب صحنه‌سازی‌های سیاسی مخالفان برجام را نخواهند خورد». برادران گرامی! تردستی ژورنالیستی و صحنه سازی سیاسی را کسانی انجام دادند که مدعی شدند تمامی تحریم ها در روز اجرای برجام لغو- و نه تعلیق- خواهد شد. کسانی مردم را فریب دادند که آب خوردن مردم را هم به برجام پیوند دادند. لیست این تردستی ها و صحنه سازی ها فراوان است، مکرر درباره آنها سخن گفته ایم و صدای مقامات دولت هنوز در گوش مردم است. از دیگر سو، همه گفته ها و نوشته های منتقدان در طول مذاکرات و ادعاهای شما عالیجنابان موجود است. مردم خوب می فهمند چه کسانی دغدغه منافع ملی را داشتند و درباره این روزها انذار می دادند و چه کسانی عده ای را با «یک دلاری و هزار تومانی» وسط خیابان‌های تهران رقصاندند.
�� رابعا، این پرسش از جناب آقای دکتر ظریف بسیار جدی است که آمریکایی ها، چه امیدی به حضور طیف سیاسی جنابعالی در قدرت داشتند و پیروزی شما در انتخابات چه نفعی برایشان داشت که به شورای روابط خارجی آمریکا رفتید و آنها را تهدید کردید که اگر توافق نشود، مردم به افراد دیگری رای خواهند داد. «همنوایی با دشمنان قسم خورده ملت»، این رفتارهای حیرت انگیز سیاسی شماست یا نقدهای مستند ما بر برجام؟


�� خامسا، بارها گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم که دو برجام وجود دارد. یکی برجام آمریکایی که متن برجام موجود با همه سوابق درخشانش است، و دیگری برجام نظام جمهوری اسلامی که اجرای آن، مشروط به شروط 9 گانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی است، که دولت اغلب آنها را رعایت نکرده است. لذا دولت آقای روحانی حق ندارد توافق خود با آمریکایی‌ها را به پای نظام بنویسد. طبق شروط رهبر انقلاب، اقداماتی نظیر تصویب تحریم کاتسا، نقض برجام است و باید روال مصوب مجلس درباره تعهدات ایران طی شود. دولت آقای روحانی اگر مجری برجام نظام بود، تاکنون این روال مصوب را طی کرده بود.

�� سادسا، وزارت امور خارجه در پایان بیانیه خود، این حقیر را به پیگیری حقوقی تهدید کرده است. من حتما از شکایت این دستگاه استقبال می‌کنم تا در یک دادگاه علنی، ناگفته‌های دیگری را نیز بازگویم.
�� سابعا، در بیانیه وزارت خارجه ادعا شده است صدا و سیما با این حقیر «مصاحبه سخیف ساختگی» کرده است. ظاهرا آقایان تفاوت مناظره و مصاحبه را نمی دانند. برنامه ثریا مصاحبه یک طرفه مانند تمام مصاحبه های مقامات دولتی نبود، بلکه یک مناظره میان این حقیر و یکی از بزرگترین بزک کنندگان آمریکا یعنی مدیرمسئول روزنامه شرق بوده است. اگر تصور دوستان وزارت خارجه این است که مدیرمسئول روزنامه شرق «نقش ساختگی» داشته است، این را باید از وی سوال کنند، اما پیشنهاد اینجانب این است که در برنامه ای دیگر، یکی از مسئولان وزارت خارجه به مناظره بیایند تا مناظره، به زعم آنان، «واقعی» شود.
�� نهایتا از مسئولان محترم سازمان صدا و سیما درخواست می کنم به این نکته توجه داشته باشند که امروز، روز نتیجه گرفتن از تجربه برجام است. تجربه برجام، همان بی فایده بودن مذاکره با آمریکا و ضرورت بازگشت به خویشتن برای رسیدن به عزت و پیشرفت و تعالی ملت ایران است. جز با این قبیل برنامه ها، تجربه گران سنگ برجام به دست نخواهد آمد. صدا و سیما اگر در این برهه، به درس ها و تجربه های برجام نبپردازد، وظیفه خود را در حق ملت ادا نکرده است.
والعاقبه للمتقین
سید یاسر جبرائیلی
سی ام دیماه نود و شش

پس از مطالعه پاسخ آقای سید یاسر جبرائیلی به بیانیه شدید اللحن وزارت خارجه، ملت ایران امیدوارند پس از گذشت 2 سال از تصویبِ خورشیدِ تابانِ برجام  یکی از مدیران متخصص وزارت خارجه به خود جرأت دهند و در یک مناظره با آقای سید یاسر جبرائیلی درهمین برنامه ثریا حاضر شوند و در مقابل مردم به سخنان این جوان انقلابی پاسخ دهند و باید از این آقایان که در2 سال گذشته در پستوهای وزارت خارجه پنهان شده و فقط حاضر به انجام مصاحبه آن هم به صورت تک نفره و بدون حضور هیچ منتقدی شده پرسید؟ اگر شما حقیقتاً به خورشیدِ تابان بودنِ برجام اعتقاد دارید چرا در 2 سال گذشته جرأت نکرده اید در یک مناظره در صدا و سیما حاضر شده و دستاوردهای خورشید تابان ادعایی خود را در کنار یک منتقد بیسواد (به گفته دولتمردان دولت مستقر)به اثبات رسانید ومنتقدین برجام را نزد ملت رسوا نمایید و باید گفت زیبنده وزارت خارجه- که به گفته دولتمردان تماماً متخصص هستند- نیست پس از 2 سال از تصویب برجام تنها هنرشان در مقابل یک منتقد صدور بیانیه شدید اللحن آنهم از پستوهای وزارت خارجه باشد.

والسلام



  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۱
  • ۰

بسمه تعالی

 

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان درباره اعتراض شدید وزارت امور خارجه به نقد برجام در برنامه تلویزیونی ثریا به خبرنگار فارس گفت: وقتی آقای روحانی به عنوان رئیس دولت  معتقد است که پیامبر خدا (ص) و امامان معصوم (ع) را می توان نقد کرد! تعجب آور است که چرا نقد برجام را برنمی تابند! آیا دولت معتقد است جایگاه و منزلت برجام — نستجیر بالله ــ از پیامبر و امامان علیهم السلام  بالاتر است؟!

مدیر مسئول کیهان افزود: برادر عزیزمان آقای جبرائیلی با ارائه چند سند مستحکم   برجام را نقد کرد و انتظار از وزارت خارجه آن است که اگر اسناد ارائه شده را مخدوش و غیر قابل استناد می داند، نظر خود را بگونه ای مستند ارائه بدهد.


مدیر مسئول کیهان گفت آقای رئیس جمهور و تیم هسته ای تا کنون نزدیک به صدها بار  بطور یکجانبه و بدون مواجهه با منتقدان برنامه های صدا و سیما را در اختیار داشته و به دفاع از برجام پرداخته اند و از هیچ اغراقی و گزافه ای نیز درباره آن کوتاهی نکرده اند بنابراین اگر خودشان هم آنچه در وصف برجام گفته و می گویند را قبول دارند چرا حاضر به دفاع از آن در  مواجهه با منتقدان نیستند تا مردم هم از واقعیت آنچه که آن را آفتاب تابان و فتح الفتوح و معجزه قرن و بزرگترین دستآورد تاریخ ایران می نامند با خبر شوند ؟! شریعتمداری گفت: شواهد و اسناد غیر قابل انکار نشان می دهند که برجام کلاه گشادی بوده است که آمریکا بر سر ایران گذاشته است و این کلاهبرداری به اندازه ای به دهانش شیرین آمده که هر روز ساز تازه ای با همان سمت و سو علیه کشورمان کوک می کند!

  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

صفحه رسمی اینستاگرام سرلشکر قاسم سلیمانی کلیپی از واکنش اخیر نسبت به آتش زدن پرچم ایران و پاره کردن تصویر ایشان را منتشر کرد.

 

سردار سلیمانی : من وقتی صحنه نابخردانه آن نادان در آتش‌زدن پرچم ایران را دیدم خیلی دلم سوخت؛ گفتم‌ ای کاش به‌جای پرچم من را (نه تصویر من را) بلکه من را ده بار آتش می‌زدند؛ چرا که ما برای سرافرازی این پرچم در هر قله‌ای ده شهید داده‌ایم.
 
 
  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

آیا جناب آقای روحانی و آقای ظریف و روزی نامه های حامی دولت پاسخگوی این دروغ بزرگ به ملت خواهند بود؟؟؟!!!



در این روزها  دیگر از دستاوردهای هسته‌ای  که ثمره  تلاش‌های شبانه‌روزی شهید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، علی محمدی و رضایی‌نژاد بود خبری نیست چرا که بتن ریزی در آن  را پیروزی تاریخی نامیدند! با این وجود بهتر است که  بزک‌کنندگان این خسارت محض را بهتر بشناسیم  تا از این طریق تجربه تاریخی جامعه را افزایش دهیم.

در این روزها دیگر از دستاوردهای هسته‌ای که ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی شهید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، علی محمدی و رضایی‌نژاد بود خبری نیست چرا که بتن ریزی در آن را پیروزی تاریخی نامیدند! با این وجود بهتر است که بزک‌کنندگان این خسارت محض را بهتر بشناسیم تا از این طریق تجربه تاریخی جامعه را افزایش دهیم.
گروه سیاست‌خارجی-رجانیوز: با گذشت دو سال از اجرایی شدن برجام، عیب و ایرادات این توافق به میزانی  خود را نشان داده که به‌راحتی بتوان آن را خسارت محض نامید. متن ضعیف توافق هسته‌ای آن‌قدر خسارت آفرین بود که حتی مهم‌ترین مسئولین دولتی نیز به بی‌فایده بودن آن اذعان کردند و ادامه همین مسیر حتی داد ولی‌الله سیف را هم درآورد و رئیس کل بانک مرکزی در اعترافی صریح اعلام کرد که ثمرات اقتصادی برجام تقریباً هیچ بوده است! 
 
به گزارش رجانیوز در این روزها  دیگر از دستاوردهای هسته‌ای  که ثمره  تلاش‌های شبانه‌روزی شهید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، علی محمدی و رضایی‌نژاد بود خبری نیست چرا که بتن ریزی در آن  را پیروزی تاریخی نامیدند! با این وجود بهتر است که  بزک‌کنندگان این خسارت محض را بهتر بشناسیم  تا از این طریق تجربه تاریخی جامعه را افزایش دهیم. 
 
به‌راستی باور میکنید 2 سال قبل در چنین روزی (27 دی) چنین دروغی را تیتر یک کرده بودند؟
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

*واکنش آیت‌الله مکارم‌شیرازی به سخنان اخیر روحانی
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده است، معصومین خط قرمز ما هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره جواز انتقاد از معصومین گفت: گفت‌وگوهای زیادی در این هفته در رابطه با سخن یکی از مسئولان بود که بعداً بخشی از سخنان او تکذیب شد، نامه‌های بسیاری به دفتر رسید که چرا سکوت کرده‌اید و سخنی نمی‌گویید.

وی با بیان اینکه صرف‌نظر از اینکه محتوای کلام دقیقاً چه بوده اما معصومین خط قرمز ما هستند، تصریح کرد: معصوم بودن آن‌ها از خطا و گناه از مسلمات مذهب ماست. چه ضرورتی دارد مطلبی را بیان می‌کنید، به زمان معصومین اشاره می‌کنید کار به خط قرمز نداشته باشید  در این موقع که نیاز شدید به و حدت داریم سخنانی گفته می‌شود که جامعه را ملتهب می‌کند.
 


آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: چه‌کار به وضع معصومین و زمان آن‌ها دارید که دردسر برای خود درست  می‌کنید، من قبلاً گفته‌ام تضعیف قوای سه‌گانه صلاح جامعه نیست اما گاهی خودشان برای خود مشکل درست می‌کنند، این‌گونه مسائل سبب شده این‌گونه باور درست کنند که از مشکلات اصلی، ذهن جامعه را دور کنند و به مسائل حاشیه‌ای ببرند.

وی تأکید کرد: شما کار اصلی خود را در سه چیز خلاصه کنید جلوگیری از گرانی، تولید کار برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده و سوم در دسترس قرار دادن یک فضای مجازی سالم برای مردم.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر سالم‌سازی فضای مجازی گفت: این فضای مجازی فعلی که رفع مانع از آن شد به‌یقین تمام اختیارات آن در دست آمریکا و صهیونیست‌هاست و به همه اجازه دادند که به آن وارد شوند اما به‌صورت یک نوکر بی‌اختیار، آیا در شأن یک ملت پرافتخار هست که نوکر بی‌اختیار آن‌ها باشد؟

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر یک‌بار دیگر این فضای مجازی سبب اغتشاش شود مردم شما را نخواهند بخشید، خاطرنشان کرد: در یک بیان دیگر نیز گفته‌اند در عصر ما چرا شهید مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها نیستند، اما عرض می‌کنیم که این شخصیت‌ها در زمان ما نیز هستند و در هنگامی‌که حجاب خاک برکشیدند می‌گوییم چه شخصیت‌هایی از دست دادیم. باید دست‌به‌دست هم دهیم ان‌شالله جلوی خطرات گرفته شود، شرایط اجازه التهاب در جامعه را نمی‌دهد و باید هوشیار و آگاه باشیم.
 
  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

 

 
 
 
 
فیلم بیانات امام خامنه ای مدت زمان 3 دقیقه و 54 ثانیه
 
 
صوت کامل بیانات امام خامنه ای مدت زمان 22 دقیقه و 30 ثانیه
 

«بخشهایی از سخنان امام خامنه ای »

شرکت‌کنندگان در سیزدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

-مسئله یمن و بحرین باید حل شود/ باید در مسائل اساسی دنیای اسلام صریح باشیم تا بتوانیم جریان‌سازی کنیم/ نگذارید با توطئه سکوت مسائل اصلی دنیا اسلام توسط امپراطوری خطرناک و سهمگین تبلیغات غرب که دست صهیونیستهاست نادیده گرفته شود/ فلسطین یک مسئله مهم دنیای اسلام است که بطور کلی نادیده گرفته می شود.

-صهیونیستها یک روز شعار از نیل تا فرات میدادند، امروز دور خودشان دیوار میکشند که بتوانند خود را در سرزمین غصبی حفظ کنند/ فلسطین از نهر تا بحر و قدس هم بلاشک پایتخت آن است/ دولتهایی که به آمریکا و صهیونیستها کمک میکنند دارند خیانت میکنند؛ مثل کار سعودی ها. این کار قطعا خیانت به امت اسلامی و دنیای اسلام است.

-اتحاداسلامی مسئله مهمی است. آماده هستیم حتی با کسانی که در دنیای اسلام صریحاً با ما دشمنی کردند هم برادرانه برخورد کنیم. دنیای اسلام با این جمعیت زیاد و این امکانات فراوان بلاشک میتواند با اتحادش، یک قدرت بزرگی در دنیا ایجاد کند/ دشمنان اسلام آرزویشان این است که در داخل دنیای اسلام اختلافات، جنگ و خونریزی وجود داشته باشد برای اینکه حاشیه امنی برای صهیونیستها درست شود.

 

  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

این روزها دوباره شاهد هستیم جناب رئیس جمهور برای فرار از پاسخگویی مطالبات به حق مردم ایران و به جای جبران  خسارت هایی که در سایه مذاکرات نافرجامِ برجام و امید بستن به کدخدای جهان بر ایران اسلامی تحمیل نموده؛ باز در صددِ ادامه مسیر اشتباهِ دل به لطف دشمن بستن می باشد و به همین دلیل با ایجاد فرافکنی ؛ کار را به جایی رسانده که حتی به روی آفتاب درخشان امامت و ولایت علیهم السلام پنجه می کشد .

ایشان در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارائی در خصوص نقد معصومین علیهم السلام چنین می گویند:

 

 

جناب آقای روحانی شمایی که حتی قائل به نقد معصومین علیهم السلام  هستی چرا خودتان را مصون از اشتباه فزض کرده و در طول مذاکراتِ خسارت بار برجام صدای هر منتقدی را با انواع توهین در نطفه خفه می کردید.

جناب آقای روحانی  شمایی که ملبس به لباس روحانیت بوده و قائل به نقد ائمه علیهم السلام -که به باور شیعه مصون از اشتباه و خطا می باشند -هستی چرا هنوز در خصوص مذاکراتِ خفت بار و سراسر خسارت بار برجام به ایراد سخنرانی پرداخته و  حاضر نیستید از ملت ایران در خصوص دل بستن به دشمنان این سرزمین پوزش خواسته و از طرف دیگر به صحیح بودن نقد دلسوزان انقلاب اسلامی در طول مذاکرات اعتراف نمی نمایید و در ادامه این مسیر اشتباه باز در رویکردی متحجرانه در خصوص ثمرات خیالی برجام چنین سخن می گویید:

 

 
جناب آقای روحانی بله درست می فرمایید ما سخنان خیالی شما را در خصوص معجزات برجام درک نمی کنیم چون با واقعیتها زندگی می کنیم ،جناب آقای روحانی چون مردم ایران در 5 سال گذشته با تمام وجود خود رکود حاکم بر کشور را لمس نموده  و نه تنها در سایه برجام در اقتصاد کشور رونقی مشاهده نکرده  بلکه تنها شاهد بوده ایم پس از مذاکرات برجام کشور ایران مملو از کالای مصرفی و بنجل اروپایی شده و به بیان دیگر هر چند مذاکرات برجام برای ملت ایران گشایش اقتصادی نداشته بلکه به لطف حضرتعالی این مذاکرات برای دشمنان انقلاب اسلامی بویژه کشورهای اروپایی گشایش اقتصادی همراه داشته است

جناب آقای روحانی به نظر می رسد با این دست از سخنان و پنجه کشیدن بر آفتاب درخشان امامت و ولایت علیهم السلام در پی آن هستید  خواص جامعه را درگیر پاسخ دادن به سخنان خود نموده و با این ترفند از پاسخگویی به مطالبات بر حق مردم ایران شانه خالی نمایید.

جناب آقای روحانی ما مردم ایران دارای حافظه خوبی هستیم شما در 5 سال قبل با شعار رفع تحریم های ظالمانه و گشایش اقتصادی ، رأی مردم ایران را به سمت خود جلب نمودید .

جناب آقای رئیس جمهور مشکل ملت ایران و بویژه جوانان ایران اسلامی برگزاری کنسرت، حضور زنان در ورزشگاه ها ،حمایت از حمله کنندگان به مساجد و اماکن عمومی، نعوذ بالله نفد معصومین علیهم السلام و ... نیست.

جناب آقای روحانی شما دو دوره است که به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی ریاست قوه مجریه را در دست دارید باید به دو سوال ملت پاسخ دهید؟؟

1-رفع تحریم های ظالمانه چه سر انجامی پیدا کرد ؟؟؟!!!

2 - گشایش اقتصادی که وعده داده بودید چه شد؟؟؟!!!

والسلام

 

 

 

  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۰
  • ۰
حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور پیامی حادثه تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
بسمه‌تعالی
حادثه‌ی تلخ و دلخراش جان باختن کارکنان کشتی نفت‌کش بر اثر آتش‌سوزی و غرق را، که حقاً مصیبت‌بار و تأثرانگیز است به خانواده‌های عزادار و بازماندگان آن عزیزان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و تسلی و آرامش دلهای غمگین آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم. آن عزیزان در راه انجام وظیفه و خدمت به کشورِ خود جان باخته‌اند و این افتخار بزرگی است که شاید بتواند سنگینی بار این غم را کاهش دهد و دلهای مصیبت‌دیدگان را آرامش بخشد. از خداوند متعال رحمت و مغفرت بر آنان و صبر و اجر برای بازماندگان مسألت میکنم.
سید علی خامنه‌ای
۲۴ دیماه ۱۳۹۶

  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

پس از تصویب برجام که در سایه ی تساهل و تسامح غرب باوران و ذلت پذیران بر ایران اسلامی تحمیل شد و تنها سود این ماجرای تأسف بار برای ملت ایران به گفته یِ جناب آقای سیف ریاست کل  بانک مرکزی در دولت آقای روحانی«هیچ» برای ایران اسلامی بوده ولی باز در کمال تعجب شاهدیم پس از تحریمهای چند باره یِ آمریکا بر علیه افراد و مجموعه های داخلی و خارجی هنوز رئیس جمهور روحانی از هر فرصتی استفاده کرده و از محاسن و ثمرات موهوم و خیالی برجام سخن سرایی می کند قبل از تماشای افاضات جدید جناب آقای روحانی به لیست جدید تحریمهای رژیم آمریکا توجه می کنیم:

وزارت خزانه‌داری آمریکا بر اساس اطلاعیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود قرار داد، ۱۴ فرد و نهاد ایرانی و یا مرتبط با ایران را در لیست تحریم های جدید خود قرار داده است که اسامی آنها به شرح زیر است:

صادق آملی لاریجانی  رییس قوه قضاییه ایران،

مرتضی رضوی ، رییس شرکت ارتباطات موج سبز و فناموج( گروه صنعت دفاعی دریایی ایران و سپاه)

غلامرضا ضیایی، مدیر زندان رجایی‌شهر

یوهوآ شی‌ و ژو یوئه ‌چان از چین

به علاوه  شرکت سرامیک بوچو آنگ مستقر در شانگهای

شرکت‌ ارتباطاتی گرین ویو مستقر در کوالامپور

صنایع هواپیمایی ایران

شرکت تجدید و پشتیبانی هلیکوپتر ایران

سازمان دفاع سایبری و نرم افزاری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مرکز ملی فضای سایبری

شرکت پردازان سیستم  نماد آرمان

زندان رجایی‌شهر

شورای عالی فضای مجازی

 

حال به سخنان جدید جناب آقای روحانی گوش فرا می دهیم:

 

 

در اینجا باید گفت جناب آقای روحانی به نظر می رسد شما دارای عینک ویژه ای می باشید زیرا با این عینکِ ویژه اتفاقات رخ داده را بصورت دیگری غیر از آنچه ما می بینیم مشاهده می فرمایید ؛ جناب آقای روحانی احتمالاً تحریمهای پیاپی دشمن پس از تصویب برجام را گشایش در امور کشور و یا  ورود کالاهای آرایشی و ماشینهای گرانقیمت خارجی و مانور این ماشینهای گرانقیمت در سطح شهرها را در راستای اقتصاد مقاومتی می دانید .

جناب آقای روحانی؛بله درست می فرمایید ما در طول مذاکرات برجام به همه یِ کشورهای مستقل ثابت کردیم هر ملتی می تواند با دستان خود به امیدِ رسیدن به دنیایِ موهوم و خیالی که توسط دشمنانش برایش رقم زده می شود خود را از بسیاری از تکنولوژی های پیشرفته محروم سازد.

جناب آقای روحانی ؛بله درست می فرمایید برجام دارای آثار بلند مدت و یا ابدی برای ایران اسلامی است ؛ با دست خودتان به دشمنان این کشور تعهداتی داده اید که سالها این کشور باید تاوان این تعهدات داده شده از سوی شما و دوستانتان را به دشمنان بپردازد.

والسلام

  • سید ابراهیم میرپورفرد
  • ۰
  • ۰

بسمه تعالی

 

 
در پی اظهارات حسن روحانی در "اجازه انتقاد حتی از معصومین"، علما و فضلا واکنش نشان دادند. آیت‌الله شب زنده‌دار، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله کعبی، آیت‌الله خاتمی، آیت‌الله صفایی و ... از جمله کسانی بودند که با انتقاد شدید از رئیس دولت، وی را به «مطالعه نسبت به امور اعتقادی» دعوت کردند و او را از ذکر مواردی که سواد آن را ندارد بر حذر داشتند.
 
آیت‌الله حسینی میلانی نیز در همین باره با بیان اینکه «انتقاد» یعنی تشخیص خالص از ناخالص، انتقاد را غیر از اعتراض دانست و ادامه داد:  اگر اهل انتقادهم باشیم آیا کلام نبی و معصوم قابل انتقاد است به این معنی که سنجش بکنیم تا بفهمیم صحیح است یا نه؟
 
وی با اشاره به سئوال یک اعرابی که بعد از واقعه غدیر با انتقاد از پیامبر پرسیده بود "آیا این کلام از شما است یا خدا" اضافه کرد: کسی که اهل مطالعه باشد به حرف آن اعربی استناد نمی‌کند که بعد از آن آیه عذاب نازل شد و آن آدم همان‌جا به درک رفت.
 
 درذیل متن سخنان آیت الله میلانی را می توانید مشاهده فرمایید.
اولاً کسی که می‌خواهد مطلب اخلاقی بگوید، خودش باید اهلیت داشته باشد برای اخلاق گفتن، چون کسی که خودش متخلق به اخلاق نیست نمی‌تواند مدرس اخلاق باشد. در حدود 45 سال قبل به مرحوم آقای بهجت گفتم یک جلسه اخلاقی برای من بگذارید که من از شما استفاده کنم. ایشان گفتند از کتب اخلاقی چه چیزی را مطالعه کردی؟ گفتم جامع السعادات را خواندم (کتاب اخلاقی مرحوم نراقی اول). ایشان گفتند از هر صفحه‌ای نیم صفحه یا کمتر بخوان، در خودت پیاده کن و بعدا نیم صفحه بعدی را بخوان. این که انسان از نظر نظری اخلاق بلد باشد، ولی عملاً در خودش پیاده نکرده باشد، این بی ربط است و نمی تواند مدرس اخلاق بشود.
 
بنده وقتی طلبه شدم حدود 60 سال قبل، اولین کتابی که به ما تدریس کردند حلیة المتقین بود. مرحوم مجلسی کتابی دارند به نام حلیة المتقین. معلوم می شود قدیم این کتاب را می خواندند و مردم در خانه هایشان داشتند، الان خیلی از خواص اسم شاید اسم این کتاب را نشنیده باشند. حلیة المتقین آداب شریعت در امور عادی انسان را هم بیان می کند. آداب نشستن، برخاستن، خوابیدن، غذا خوردن، حتی خندیدن که در شریعت منع شده از خندیدن با قهقهه. گفتند طلبه ای در بازار نجف قهقهه ای کرد و اتفاقا بزرگی از بزرگان نجف باخبر شد از این قضیه؛ او را خواست و عمامه اش را از سرش برداشت و یک عگال عربی بر سرش گذاشت. گفت چرا این کار را می کنید؟ آن بزرگ فرمود: بخاطر قهقهه ای که در بازار کردی، اول برو اخلاقت را درست کن و بعدا بیا این عمامه را بر سرت بگذار. این عمامه اینجا هست، درست که شدی بیا تا عمامه را بهت بدهم.
 
این چنین بوده که ما حتی در کوچک ترین امورمان در شریعت مقدسه، در مذهب تشیع، در آداب اهل بیت علیهم السلام، برای ما آداب معین شده است. از جمله اموری که باید آداب را در آن رعایت کنیم، حرف زدن است. خود حرف زدن آدابی دارد که انسان چگونه حرف بزند، کجا حرف بزند، با کی حرف بزند، چقدر حرف بزند؟ همه این خصوصیات در شریعت مشخص است.
 
ما کجاییم؟ و چقدر از شریعت دور هستیم؟ اینها را ما باید مقید باشیم و به نفع خودمان هم هست. تمام آداب و احکامی که در شریعت آمده به نفع خودمان است. چقدر مفاسد کم می شود در جامعه به برکت عمل به این آداب و این یک واقعیت است. 
 
از جمله اموری که باز در جامعه ما مورد ابتلاء هست، مسئله انتقاد است. چه کسی باید انتقاد کند، چگونه باید انتقاد کند؟ نسبت به چه کسی باید انسان انتقاد کند؟
 
اینها حساب دارد. اینها در شریعت مشخص است. خود کلمه انتقاد اساساً یک لفظ عربی است. کلمه انتقاد فارسی نیست. لفظی است که وضع شده برای یک صنعت خاصی برای یک حرفه معینی. آن وقتی که معاملات براساس این سکه ها بود، سکه‌های طلا و نقره، سکه یک وقت خالص بود و یک وقت ناخالص . وقتی شک می کردند که این سکه خالص است یا ناخالص می رفتند به سراغ اهلش و آن کسی که تشخیص می داد، بهش می گفتند آقا این سکه خالص است یا نیست؟ این کار را می گفتند «انتقاد»، یعنی تشخیص خالص از ناخالص، تشخیص صحیح از باطل. انتقاد این است.
 
پس بنا براین، انتقاد را اهلش باید کند. این کلمه انتقاد منتقل شد از آن حرفه و صنعت به انتقاد کلام. که می‌خواهیم ببینینم این کلام صحیح است یا نه. چه کسی باید تشخیص دهد؟ اهلش باید تشخیص دهند. این تشخیص آدابی و رسومی دارد، احکامی دارد، هر کسی نمی تواند تشخیص دهد و هر کسی حق ندارد تصدی انتقاد را بگیرد و هر جور هم نمی‌شود انتقاد کرد. این معنای انتقاد است.
 
در مقابل انتقاد اعتراض داریم، اعتراض غیر از انتقاد است و انتقاد غیر از اعتراض است. ما در انتقاد می خواهیم بسنجیم این کلام صحیح است یا نه؟ آیا کلام هر کسی را باید بگذاریم در ترازوی سنجش، کلام معصوم هم همین گونه است؟ ولو اهل انتقاد هم باشیم و لو مطابق احکام و آداب انتقاد می خواهیم انتقاد بکنیم؟ آیا کلام معصوم هم همین طور است؟ کلام امام، کلام نبی قابل انتقاد است به این معنی که سنجش بکنیم تا بفهمیم صحیح است یا نه؟
 
پس وَ ما یَنْطِقُ عَنِ الْهَوى‏ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحى‏ کجا رفته است؟ آیه مبارکه ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا کجا رفته است؟ امام و نبی و ملائکه عباد مکرمون، این قرآن است، لَا یَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَ هُمْ بِأَمْرِهِ یَعْمَلُون‏.
 
پس اگر کسی بیاید در یک ملأ عامی بگوید مانند آن اعرابی که آمد بر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) انتقاد کرد که این کلام از شماست یا از خداست، پس می شود انتقاد کرد بر پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله)؟ این حرف است؟ کسی که تحصیل کرده باشد، کسی که اهل مطالعه باشد، تمسک می کند به حرف آن اعرابی که بعد از واقعه غدیر آمد اعتراض کرد بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) که این کلامی که گفتید از خودتان هست یا از خدا؟ آن وقت آیه مبارکه «سأل سائل بعذاب واقع» نازل شد و این آدم همان‌جا به درک رفت. این اعتراض بود اولاً، ثانیاً انتقاد نسبت به کلام معصوم اعم از امام و نبی و ملائکه راه ندارد. انتقاد برای سنجش حق از باطل بود، مگر معصوم باطل می‌گوید؟
 
بنابراین نباید جوری حرف بزنیم که مدرک به دست دشمنان بدهیم، نباید جوری حرف بزنیم که توجیه کنیم برخورد بعضی صحابه را با پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله)، نباید جوری حرف بزنیم که موجب عذاب بشود. هیچ دقت می کنید چقدر برف و باران داریم؟ چه جور است که در عوض برف و باران زلزله داریم، عذاب چگونه نازل می شود؟ باید حواسمان را جمع کنیم وقتی می خواهیم حرف بزنیم و در محدوده هایی که کار نکردیم وارد نشویم.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 

 

  • سید ابراهیم میرپورفرد